fbpx
Slavic Monsters, czyli AR po polsku

Slavic Monsters, czyli AR po polsku

19055928_882285025267232_1241323728193717985_oWraz z rozwojem technologii przybywa nam sposobów na zabijanie nadmiaru czasu. Stale powstaja nowe urzadzenia, majace pomóc nam szybciej i skuteczniej wykonywac codzienne zadania, jak kontaktowanie sie z ludzmi czy pisanie artykulów na bloga, i bez wzgledu na to, jaki jest ich pierwotny cel, zawsze znajdzie sie ktos, kto wpadnie na pomysl, jak wykorzystac te urzadzenia w rozrywce. Wkrótce po tym, jak pierwsze smartfony dostaly sie do naszego swiata z niebytu, wprowadzono nas w nowy sposób spedzania wolnego czasu – gry geolokalizacyjne. Nie ulega watpliwosci, ze najwiekszy sukces w tej dziedzinie osiagnela jak dotad znana wszystkim gra Pokemon GO, ale rynek rozwija sie coraz szybciej, czego owocem jest kolejna gra mobilna â?” Slavic Monsters. I tutaj wlasnie o tym.

Slavic Monsters – jak zdradzaja twórcy – czerpala inspiracje z tradycyjnych Pokemonów gameboyowych, ale mozna tez u niej znalezc wiele podobienstw z ich geolokalizacyjna wersja – gra kolekcjonerska, w której â?śzebraneâ?ť stworzenia mozesz rozwijac i wykorzystywac do walk. Mogloby sie przy tym wydawac, ze mlody start-up bedzie mial utrudnione zadanie, stajac w szranki z aplikacja, która odniosla tak wielki sukces, a tymczasem – jak mówi jeden z pomyslodawców i twórców gry, Marek Maruszczak – Pokemony zrobily dla nich wiecej dobrego, niz zlego, poniewaz przyblizyly zwyklemu uzytkownikowi idee tego gatunku gier.

18738598_874954526000282_3832862412801950436_oW dodatku nie wydaje sie, by zalozyciele start-upu mieli zamiar pozostac w cieniu poprzedników. â?śMy chcemy, zeby Slavic Monsters bylo przede wszystkim tym, czego ludzie oczekiwali od Pokemon GO, a czego nie dostaliâ?ť – Mówi Marek. â?śI przede wszystkim, co wyodrebnilismy po badaniach rynku, to to, ze ludziom brakuje prawdziwej walki. Ludzie oczekiwali od Pokemon GO, ze bedzie geolokalizacyjna wersja tych gameboyowych Pokemonów.â?ť

Skupmy sie zatem na samej grze…

WALKA

W Slavic Monsters bedzie system walki turowej â?” blyskawiczne tury. Ma byc zbizony do tego z oryginalnych Pokemonów, co pozwoli na znacznie bardziej strategiczne myslenie. Stworzenia beda otrzymywac doswiadczenie – i mówimy tu o prawdziwym â?śexpieniuâ?ť, poprzez walke z innymi stworzeniami. Co wiecej, nie tylko tymi dzikimi – znajdziemy równiez okazje do sprawdzenia swoich sil w starciu z innymi graczami. Zdobywajac doswiadczenie, bedziemy równiez wzbogacac swoja biblioteke ataków, sposród których przed kazda walka bedzie mozna wybrac kilka aktywnych, dostosowujac wybrane ataki do konkretnej strategii. Na wynik starcia bedzie równiez wplywalo srodowisko â?” wodne istoty beda mialy dodatnie modyfikatory, walczac na wodnym terenie.

STRUKTURY

18425457_866228303539571_5538412591140321514_nTwórcy wzieli sie równiez za â?žgimyâ?ť, ale takie o duzo wiekszej funkcjonalnosci. Bedziemy w nich mogli rozstawic swoja armie i zarabiac jako branza uslugowa, na tym, ze ktos sie u nas leczy, oraz zdobywac doswiadczenie, kiedy uda nam sie odeprzec najazd na nasza fortece (przypomina Wam to cos? Obrona zamku w Heroes?).

Maja tez zostac wprowadzone inne typy budynków oraz mozliwosc odbijania ich innym graczom (spokojnie, te pierwsze pozostana bezpieczne w Waszych rekach), ale tego spodziewajcie sie pózniej.

GDZIE SZUKAC POTWORÓW?

Miejsca, gdzie mozna bedzie znalezc stworzenia, beda scisle zalezne od danych przestrzennych. Oznacza to, ze po pierwsze, inne znajdziecie w lesie, a inne w nad woda – co w Pokemonach niby równiez bylo uwzglednione, ale najwyrazniej nadal nie wyglada to tak, jak powinno, skoro Magikarpia upolowalem u siebie w ogrodzie – a po drugie, nie bedzie tak, ze jesli liczymy na udane lowy, to od calodniowej wyprawy do lasu lepszy bedzie spacer po centrum. Slowianskie potwory sa nieco bardziej dzikie. Do tego na odludziu prawdopodobnie bedzie nam latwiej znalezc te rzadsze, a wiec oplaca sie spakowac plecak i wyruszyc w nieznane.

uwazamBeda równiez epiki, przypisane do konkretnych miejsc, takie jak Smok Wawelski, które beda wystepowaly wylacznie na danym obszarze i bedzie znacznie trudniej je zlapac. Zycie tym stworzeniom beda mogli dac sami gracze, odnajdujac samemu ciekawe miejsca zwiazane z mitologia, i informujac o tym twórców.

Zrezygnowano z koncepcji potworów podobnych do tych z Wiedzmina – co prawde mówiac mnie osobiscie troche zawiodlo. Chcialem miec w telefonie wlasna strzyge, wygladajaca jak prawdziwa bestia. Twórcy mówia o czesciowym dostosowaniu mitologii slowianskiej do masowych gustów, w celu zwiekszenia jej szansy na miedzynarodowy sukces, i tlumacza, ze taka koncepcja pozwala na wlozenie tych stworzen do chipsów i daje wieksze pole do dzialania w sferze pamiatek, kubków i tego typu rzeczy. Chca, by gra byla pierwszym krokiem do poznania naszych legend â?” tym, czym bylo anime dla kultury japonskiej. â?žUwazam, ze nie ma powodu, dla którego prawdziwa mitologia nie ma byc w tak duzej swiadomosci popkulturowej jak fikcyjne mitologieâ?ť – mówi Marek.

Mam jednak kilka obaw, dotyczacych samej technologii. Jak wspomnialem wczesniej, twórcy deklaruja, ze Slavic Monsters ma sie stac tym, czym mialy byc Pokemony, a wiaze sie to ze stawieniem czola kwestiom, z którymi nawet Niantic mial problemy â?” padajace serwery, istoty pojawiajace sie w miejscach kultu. Mam tez pewne obawy dotyczace ilosci wprowadzonych rozwiazan. Twórcy chca zrobic duzo â?” co jak najbardziej sie chwali â?” ale pojawia sie pytanie, jak zamierzaja sobie poradzic z rozbudowanym swiatem, który proponuja.


[expand title=”STARTBASE„] Niantic – amerykanska firma produkujaca oprogramowanie, ulokowana w San Francisco, utworzona w 2010 jako Niantic Labs przez Keyhole Inc., wtedy bedaca wewnetrznym start-upem Google. Od 2015 firma niezalezna;najlepiej znana z gry mobilnej Pokemon GO.

Pokemon GO – geolokalizacyjna gra mobilna przeznaczona na urzadzenia z systemem operacyjnym Android lub iOS osadzona w swiecie pokemonów firmy Nitendo. Dedykowana takim urzadzeniom jak smartfony oraz tablety. Jedna z pierwszych super popularnych gier w technologii rozszerzonej rzeczywistosci.[/expand]


Pelna wersja gry ma byc gotowa dopiero na wiosne 2018, ale juz w sierpniu tego roku bedzie mozna pobrac otwarta bete. Nie wiem, jak Wy, ale ja z niecierpliwoscia czekam, aby wypróbowac owoc pracy polskich twórców.

Slavic Monsters w STARTOOL BASE.